Sosiaalisen median hyödyntämisen eri sovellusten ja ympäristöjen avulla, ajattelin lopetella siihen, kun pohdiskelen sitä miten sosiaalista mediaa voisi hyödyntää alallani, joka on perintäala.

Olen havainnut, että nykyajan yritykset pyrkivät hyödyntämään sosiaalista mediaa mahdollisimman monipuolisesti, sillä se tuo yritykselle näkyvyyttä, kontakteja ja sitä voi pitää lähes ilmaisena. Tällä hetkellä olen vahvasti sitä mieltä, että sosiaalisen median kanavista hyödyllisimpiä alallani ovat Facebook ja LinkedIn. Koska perintäalaa säätelee vahvasti lait, säännökset sekä vaitiolovelvollisuus ja ala voi näistä syistä antaa itsestään kuivahkon ensivaikutelman, sosiaalista mediaa olisi hyvä käyttää hyväkseen ja hyödyntää erityisesti markkinoinnissa ja markkinointiviestinnässä. Koska vuorovaikutus ja viestintä ovat myös tälle alalle tärkeitä elementtejä, olisi videoklippien tuottaminen ajankohtaisista asioista, muutoksista ja perintävinkeistä hyvä toteuttaa tällä tavoin, koska mielestäni puhe on usein lähempänä toista ihmistä kuin teksti. Toki myös kuva- ja tekstijulkaisut ovat välttämättömiä, mutta videomatsku toisi uutta särmää rikkomaan mahdolliset ennakkoluulot ja -asenteet. Tämän tyyppinen toiminta saavuttaisi takuulla näkyvyyttä ja eloisuus jäisi ihmisten mieleen.